EFFECTEN

Een leven in balans, zowel op mentaal als lichamelijk vlak. Dat is wat iedereen het liefste wil. Door drukte, spannende of bijzondere gebeurtenissen kun je soms even uit balans zijn. Dat is niet erg. Maar soms duurt die spanning of stress te lang en ga je, vaak zonder dat je het in de gaten hebt, sneller ademhalen. Je gaat over op je borstademhaling. Dat is niet perse verkeerd, maar een minder effectieve manier van ademhalen. Ook verandert de zuurgraad van je bloed, waardoor je allerlei (vage) klachten kunt krijgen.

Gebruik de BreathBalanz en leer weer op de juiste manier adem te halen. Ervaar de positieve effecten op jouw gezondheid.

Vitaler worden

Met de BreathBalanz leer je jezelf een gezond adempatroon aan. Een goede ademhaling heeft een positieve invloed op je lichaam en geest: ze zijn in balans.  Ook kost dit het lichaam minder energie.

Als je dan de rust weer ervaart, voel je je automatisch meer ontspannen in je lichaam. Je voelt je weer energieker, gezonder en in balans: vitaal.

Relaxter worden

Veel mensen ademen te snel op momenten dat het niet nodig is. Je bent dus aan het werk terwijl je eigenlijk zou moeten rusten: ademarbeid noemen we dat. Hierdoor verspil je veel energie en raak je vermoeid. Met de BreathBalanz leer je (weer) ademen zoals je als pasgeboren baby ook deed: rustig via je middenrif naar je borst zonder pauze. Heel relaxed dus.

Beter slapen

Door een te snelle ademhaling is je lichaam constant hard aan het werk. Je kunt je voorstellen dat dit voor onrust zorgt. In slaap komen of goed doorslapen kan hierdoor een probleem worden. Met de BreathBalanz leer je je ademhaling onder controle te krijgen. Een ontspannen, rustige ademhaling. Ook in je slaap.

Voorkom hyperventileren

Hyperventilatie betekent dat je te snel of te diep ademhaalt. Het ontstaat door angst of spanning, vaak zonder dat je het zelf in de gaten hebt. Hyperventilatie is geen ziekte, maar een manier van ademhalen. Het is niet gevaarlijk, maar voor jou erg vervelend. Gelukkig kun je met de BreathBalanz hyperventilatie aanpakken of voorkomen. Met de oefeningen uit de app ga je terug naar een normale ademhaling. In rust is die tussen de 6 en 12 keer per minuut.

Wil je niets missen?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief